Çay Yapraklarından Üretilen Kuantum Noktaları Nanotıbbın Geleceği Olabilir

Artık kuantum noktalarını üretmenin temiz ve ucuz bir yolu var. Bilim insanları, son derece gelişmiş mikroskopik araçlar olarak tanımlayabileceğimiz kuantum noktaları ile ilgili olarak, güneş panellerinden , kanser tedavilerine kadar pek çok alanda kullanılabilecek bu teknolojinin, mümkün olan her şeyi daha da geliştirip kullanışlılığını artırmak için nasıl kullanılabileceği ile ilgili her geçen gün yeni bir şey keşfediyorlar. Şimdi ise tek ihtiyaçları olan şey  bir kaç kimyasal ile birlikte biraz yeşil çay yaprağı özütü.

Boyutları 2-5 nanometre arasında değişen nanoparçacıklar olan kuantum noktalarının ne kadar küçük olduğunu anlamak için, saç tellerimizin 40 bin nanometre genişliğinde olduğu ve vücudumuzdaki antikorların bile bu küçük yapılardan tam 10 kat daha büyük olduğu gerçeğini göz önüne aldığımızda, boyutları hakkında daha net bir fikre sahip olabiliriz. Son zamanlarda ise araştırmacılar, bu küçük yapıların biyomedikal araştırmalarda ve diğer gelişmiş nanoteknoloji alanlarında nasıl kullanılacağına dair yeni yollar bulmaya çalışıyorlar.

Eskiden, kuantum noktaları sentezlemek oldukça  maliyetli ve zor bir işti. Ancak Galler’deki Swansea Üniversitesi’nden bir grup araştırmacı, yeşil ve siyah çay üretiminde kullanılan yapraklar olan Camellia Sinensis yaprağı özüne kadmiyum sülfat ve sodyum sülfat kimyasallarını da ekleyerek, tamamen zararsız ve çok daha düşük bir maliyetle  kuantum noktalarını üretmenin yolunu buldu. Daha önceden kullanılagelen alışılmış içerikler yerine çay yaprağı özü kullanmak, üretim sürecinin toksik madde içermemesi ve oldukça uygun maliyetli olması anlamına geliyor.

Ekip, laboratuvar ortamında yaptıkları deneylerde, ürettikleri bu kuantum noktalarının  derimizdeki gözeneklerden rahatlıkla geçebildiğini ve kanser hücrelerinin çoğalmasını %80 oranında yavaşlattığını tespit etti.

Her ne kadar sadece tek bir deney bu kuantum noktalarının kanserin çözümü olduğunu göstermese de, bilim insanları kuantum noktalarının üretimindeki maliyet ve çevreye etkileri açısından, önceden var olan dezavantajları ortadan kaldırmış oldu.

Araştırmacıların şimdiki  hedefi ise, bu yeni yöntemle kuantum noktalarının üretimini daha da artırmak ve bu mikroskobik araçları tıp ve biyoteknoloji alanlarına daha hızlı bir şekilde entegre ederek pek çok tedaviye ön ayak olmak.

Kaynak: Futurism