Zamanda Yolculuk İçin Matematiksel Bir Model

British Columbia Üniversitesi’nden birkaç araştırmacı, zaman makinesi için matematiksel bir model ortaya attı.

Araştırmacılardan uzmanlık alanı Einstein’ın genel görelilik teorisi olan Benjamin Tippett, matematik ve fizik kullanarak, zamanda yolculuk için bir yöntem tanımlayan bir formül oluşturarak bu çalışmayı Classical and Quantum Gravity dergisinde yayınladı.

Tippett, “İnsanlar zaman yolculuğunu kurgu olarak düşünüyorlar” diyor ve ekliyor, “bunun mümkün olmadığını düşünmeye eğilimliyiz, çünkü gerçekte yapamıyoruz, ancak matematiksel olarak bu mümkün”.

Bu araştırma için Tippett, uzay-zamanda geçişli, nedensel olmayan, geriye doğru giden bir alanın (TARDIS) matematiksel bir modelini oluşturdu ve bunu, büyük bir dairesel yoldan geçerken içeriğini geriye ve ileriye, uzay ve zaman boyunca taşıyan bir uzay-zaman geometrisi kabarcığı olarak tanımlıyor. Kabarcık, zaman içinde geriye doğru hareket etmesine izin vererek, uzay-zamanda bazen ışık hızından daha büyük hızlarla ilerler.

Tippett, “Uzay-zaman araştırması hem büyüleyici hem de problemlidir, ayrıca matematik ve fizik kullanmak için eğlenceli bir yoldur” diyor, “Alanımdaki uzmanlar 1949 yılından beri matematiksel zaman makineleri olasılığını keşfediyorlar. Benim araştırmam bunu yapmak için yeni bir yöntem sunuyor”.

Kaynak: Science Daily (27 Nisan 2017)