Hubble, Kara Deliğin Son Ziyafetinin Tarihini Belirledi

NASA’nın Hubble Uzay Teleskobu, Samanyolu galaksimizin merkezinde yer alan kara deliğin en son yaklaşık 6 milyon yıl önce büyük bir gaz yığınını yiyip bitirirken, aynı zamanda son büyük öğününü de tüketmiş olduğunu buldu.

Bu öğünden sonra, sıkışmış kara delik, Fermi Kabarcıkları adı verilen ve şu anda galaksimizin merkezinde yukarı ve aşağı doğru dalgalar halinde kabaran milyonlarca güneşe eşdeğer ağırlıkta muazzam bir gaz balonunu dışarı attı.

Kara delik, ne maddenin ne de ışığın kaçabileceği yerçekimi alanına sahip olan yoğun, kompakt bir uzay bölgesidir. Galaksimizin merkezinde yer alan süper kütleli kara delik, 4.5 milyon güneş benzeri yıldız yığınının çok küçük bir alana sıkıştırılmış halidir.

Maryland, Baltimore’daki the Space Telescope Bilim Enstitüsünden Andrew Fox, “Son Hubble verileri Fermi kabarcıkları konusunda tamamen yeni bir pencere açtı” dedi. “Önceden, ne kadar büyük olduklarını ve ne kadar radyasyon yaydıklarını biliyorduk, şimdi ise ne kadar hızlı hareket ettiklerini ve hangi kimyasal elementleri içerdiklerini biliyoruz, bu önemli bir adım” dedi.

Kaynak: Space Telescope Science Institute (STScI) (9 March 2017)