Biyoloji

Zencefil Bakterilerinizi Değiştirebilir

Zencefil bakterilerinizi değiştirebilir. Zencefil kökündeki küçük RNA içerikli partiküllerin fare bağırsaklarındaki yararlı bakterilerin oluşumunu desteklediği ve kolit hastalığının belirtilerini hafiflettiği bulundu.

Kentucky’deki Louisville Üniversitesi’nde görev yapan mikrobiyolog Huang-Ge Zhang, daha önce yaptığı çalışmalarda brokoli ve zencefil gibi yenilebilir bitkilerden elde edilen eksozom benzeri nanopartiküllerin (genellikle RNA içeren küçük hücre dışı kesecikler) fare modellerinde alkole bağlı gelişen karaciğer hasarını ve suni yollarla meydana getirilen koliti önlemeye yardımcı olduğunu bulmuştu. Zhang yakın zaman önce, zencefilden elde edilen eksozom benzeri nanopartikülleri dizilediğinde ise, bunların birçok mikroRNA içerdiğini gördü.

Yenilebilir bitki RNA’larının bağırsak bakterileri tarafından alınıp bakterilerin gen ifadelerini yönlendirip yönlendiremeyeceğini merak eden Zhang ve meslektaşları, farelere zencefilden elde edip saflaştırdıkları eksozom benzeri nanopartiküller verdiler ve 16S rRNA genini dizileyerek hayvanların bağırsak mikroplarının yapısını incelediler.

Yararlı Bakterilerin Miktarı Önemli Oranda Arttı

Sonuçta zencefilden elde edilen eksozom benzeri nanopartiküller verilen hayvanlarda, probiyotik olarak da sıkça kullanılan ve yararlı bir bakteri türü olan Lactobacillusbakterilerinin miktarının, normal şekilde beslenenlere kıyasla önemli oranda artış gösterdiği ortaya çıktı.

Zencefilden elde edilen eksozom benzeri nanopartikül mekanizmasının sağlık üzerinde yararlı etkiler meydana getirdiği anlamının çıkarılıp çıkarılamayacağını görmek için, araştırmacılar suni yollarla farelerde insanlardakine benzer özellikler taşıyan kolit hastalığı oluşmasını sağladılar. Zencefilden elde edilen eksozom benzeri nanopartikül RNA’ları verildikten sonra, hayvanların kolit belirtilerinde iyileşmeler meydana geldi.

Zhang ulaştıkları sonuçların, bitkilerden elde edilen eksozom benzeri nanopartiküllerin mikrobiyom yapısı ve sağlık üzerinde etki yapabildiği konusunda bir kavram kanıtlama çalışması niteliğinde olduğunu ve gelecek için yeni bir çalışma alanı yarattığını söylüyor. Zhang şu anda, mikrobiyom üzerindeki etkilerini test etmek için zencefil dışındaki diğer sebze ve meyvelerden elde edilen eksozom benzeri nanopartiküller üzerindeki çalışmalarına devam ediyor.

The Scientist