Fizik

Gökyüzündeki “Ejderha” NASA’yı Şaşırttı

Gökyüzündeki “ejderha” NASA’yı şaşırttı. Şubat ayının başlarında, İzlanda semaları inanılmaz görüntülere ev sahipliği yaptı. Aurora adı da verilen kutup ışıklarının neden olduğu bu görüntüler dünyanın görmeye alışık olduğu şeyler olsa da, bu kez ortaya çıkan yeşil bir ejderha şeklindeydi. Üstelik görsel şölen bununla da sınırlı kalmadı; ortaya çıkan diğer bir görüntü de bir anka kuşunu andırıyordu.

Jingyi Zhang ve Wang Zheng isimli fotoğrafçılar tarafından fotoğraflanarak ölümsüzleştirilen görüntülere neden olan auroralar genel anlamda olağan şeyler. Ancak NASA konuyla ilgili yaptığı açıklamada bu görüntülerin beklenmedik bir zamanda meydana geldiğini bildirdi. Açıklamada Şubat ayı boyunca güneşte hiçbir güneş lekesinin görülmediğini kaydeden NASA, bu nedenle bu aurora faaliyetinin şaşkınlık verici bir durum olduğunu söyledi.

Auroralar Nasıl Oluşuyor?

Auroralar güneşin birçok manyetik alan çizgilerinden bazıları birbirlerine bağlanıp patladıklarında ve güneş lekeleri oluşturduklarında meydana geliyor. Ardından yüklü parçacıklar bu lekelerden fışkırıyor ve güneş rüzgarlarıyla yükselerek uzayın derinliklerine ulaşıyor. Eğer dünya bu yıldızlararası enerji fırtınasının yolu üzerinde olursa, parçacıklar bizim planetimizin kendi manyetik alanına çarpıyor ve atmosferimizden geçerek kutuplara doğru yol alıyor. Yol boyunca, bu parçacıklar atmosferimizdeki oksijen, nitrojen ve diğer elementlerin molekülleriyle etkileşime giriyor ve sonuçta da bizim aurora ya da kutup ışıkları dediğimiz büyüleyici ışık şovu ortaya çıkıyor.

Space