Astronomi Fizik

Jüpiter Boyutundaki Bir Kara Delik Samanyolu’nda Dolaşıyor

Jüpiter boyutundaki bir kara delik Samanyolu’nda dolaşıyor. Samanyolu’muzda gezinmekte olan görünmez, yıldızlar arası bir obje tespit edildi. Ve Japonya Ulusal Astronomi Gözlemevi’nde görev yapan bilim insanlarının ArXiv’da yayınlanan araştırmasına göre, bu nadir rastlanan türde bir kara delik.

Eğer bilim insanlarının tespiti doğruysa, Jüpiter boyutundaki bu kara delik, türünün tüm galaksimizde gözlemlenen üçüncü örneği olma özelliğini taşıyor.

Aslına bakarsanız, araştırma ekibi bu kara deliği gerçek anlamda görmedi; çünkü bildiğiniz üzere, o bir kara delik. Atacama Büyük Milimetre/Milimetre Altı Dizgesi (ALMA) adı verilen Şili’deki teleskoplar ağını kullanan ekibin gördüğü şey, göksel gazlardan oluşan hareket halindeki bir bulutun bir şeyin çevresinde döndüğüydü.

Güneşten 3 Milyon Kat Daha Yoğun

ALMA verilerinde kaydedilen gaz bulutunun merkez noktası çevresindeki dönme hareketlerini baz alan ekip, yeni keşfedilen bu kara deliğin güneşimizden yaklaşık 3000 kat daha büyük ama sadece Jüpiter boyutunda bir yer kaplayacak kadar da kompakt olduğu sonucuna vardı. Jüpiter boyutunda olan ortalama 1000 planetin güneşimize sığabileceği göz önüne alındığında, bu kara deliğin güneşten 3 milyon kat daha yoğun olduğu düşünülüyor.

Bilim insanları daha sık rastlanan, ölen yıldızlardan doğan ve nispeten daha küçük olan kara delikler ve Samanyolu’nun merkezinde yer alan son derece büyük kara delikler hakkında daha fazla bilgiye sahip olduklarını söylüyorlar. Ancak bu yeni keşif, Samanyolu’nda dolaşmakta olan çok daha fazla orta büyüklükte kara deliğin var olduğu olasılığının kapılarını açıyor.

Astronomlar şimdi dönmekte olan gaz bulutlarını izlemeleri gerektiğini bildiklerinden, yakın zamanda bu tuhaf ve nadir görülen türdeki kara deliklerin çok daha fazlasının keşif haberini almamız mümkün gibi görünüyor.