Astronomi Fizik Haberler

Kara Delikten İnanılmaz İfşaat: İlk Kez Gözlemlendi!

Kara delikten inanılmaz ifşaat: İlk kez gözlemlendi! Geçtiğimiz Mart ayında, NASA’nın Uluslararası Uzay İstasyonu’nda bulunan aygıtlarından biri, dünyadan yaklaşık 10.000 ışık yılı uzaklıktaki bir kara deliğin bir yıldızı yutma sürecinde olduğunu tespit etti.

Ama sonrasında olanlar, ışığın bile kaçamadığı bu son derece yoğun gök cisimleri için bile tuhaftı: kara delik küçülmeye başladı.

MIT’nin blog paylaşımına konu olan veNature’da yayınlanan bulgulara göre, kara deliğin koronasının (deliğin ağzını çevreleyen ve partiküllerden oluşan halka) boyutu neredeyse görünmez hale geldi.

Uzunluğu 10 Kilometreye Düştü

Yapılan açıklamaya göre, başlangıçta yaklaşık Massachusetts genişliğinde olan kara deliğin koronasının uzunluğu, sonuçta yaklaşık on kilometreye düştü. Açıklamada bu uzay canavarının güneşten on kat kadar ağır olduğunun ve bütün bir yıldızı yutma sürecinde olduğunun da altı çizildi.

MIT’de araştırmacı bilim insanı olarak görev yapan Jack Steiner’a göre, bu yeni bulgu kara delikler üzerinde yapılmakta olan araştırmalar için çok büyük önem taşıyor.

Steiner, böyle bir durumla ilk kez karşılaştıklarını ve koronalar bilim insanları için hala büyük bir gizem olmayı sürdürseler de, şu anda bir yıldız yutma sürecinde sistemde meydana gelen değişimin koronanın yapısında gerçekleştiğine dair delile sahip olduklarını belirtiyor.

Futurism