Yakın Zamanda Dünya’mıza Meteor Çarpma Riski Var Mı?

Dünyamız henüz yeni keşfedilmiş bir meteor kümesinin tehlikesi altında olabilir. Bu meteorların gerçekten de Dünyamıza çarpma riski bulunuyor.

Çek Bilim Akademisinden bir grup astronomun, Taurid meteor akımını incelemeleri sonucu yayınladıkları bilgilere göre söz konusu meteor akımı en etkin meteor yağmuru dönemini ekim ve kasım aylarında geçiriyor. Ülkemizde “yıldız kayması” olarak anılan ama aslında meteorların atmosferimize girip sürtünmeyle yanması sonucu oluşan olay, Dünya’mız, meteor enkazından yer çekimi etkisiyle meteorları kendine çekmesi sonucu meydana geliyor.

Genelde atmosferimize giren birçok meteor küçük çaplı olduğundan yeryüzüne düşmeden oldukça küçülüp zararlı etkisini kaybediyor. Fakat Çek astronomların keşfettiği bir grup meteor, içinde çapı 200 300 metre arasında olan iki adet meteoru da barındırıyor. Neyse ki bu iki asteroidin çarpışma rotasında Dünya yok, astronomları asıl korkutan şey ise meteor kümesinin içinde gizlenmiş bu büyüklükte başka meteorların olması. Bunun olup olmadığını öğrenmek için ise meteor kümesini daha ayrıntılı incelemeye başladılar.

Çek ekibin son tahlillerine göre henüz Dünya’mız için tehlike arz eden büyüklükte bir asteroide rastlanmadı. Kırmızı alarma geçmek için çok erken olduğunu belirten ekibe göre endişelenecek bir şey olup olmadığını anlamak için daha fazla gözlemin yapılması gerekiyor.