Negatif Yer Çekimi Kaynağı Bulundu

Sesin negatif bir kütlesi vardır ve çok yavaş da olsa etrafınızda yukarı doğru hareket edip durur.

Columbia Üniversitesi’nde fizik dalında yüksek lisans öğrencileri olan Rafael Krichevsky ve Angelo Esposito’nun 10 Ağustos’ta Live Science’da yayınlanan çalışmalarının ileri sürdüğü bu fikir, araştırmacıların ses dalgaları konusunda uzun zamandır sahip oldukları anlayışı paramparça ediyor.

Krichevsky, bir fononun (çok küçük ölçeklerdeki sesi tanımlayabilen parçacık benzeri bir titreşim birimi) çok az bir negatif kütlesi olduğunu ve bunun da ses dalgalarının sürekli olarak çok yavaş bir şekilde yukarıya doğru ilerlediği anlamına geldiğini söylüyor.

Fononların çoğu insanın düşündüğü üzere atomlar ya da moleküller gibi parçacıklar olmadığını belirten Krichevsky, ses havada hareket halindeyken çevresindeki moleküllerin titreşmesine neden olduğunu ancak bu titreşimin moleküllerin hareketleriyle kolaylıkla tanımlanamadığını ifade ediyor.

Krichevsky tıpkı ışık dalgalarının fotonlar veya ışığın parçacıkları olarak tarif edilebilmesi gibi, fononların da sıvı moleküllerin karmaşık etkileşimlerinden meydana gelen ses dalgalarını tanımlamak için bir yol olduğunu açıklıyor. Fiziksel bir parçacık ortaya çıkmıyor ancak araştırmacılar bunu tarif etmek için parçacıkların matematiğini kullanabilir.

Fononlar Yer Çekimine Ters Hareket Ediyorlar

Ve araştırmacıların gösterdiğine göre, ortaya çıkan bu fononların küçük bir kütleleri bulunuyor ve bu da yer çekimi onları çektiğinde, onların ters yöne doğru hareket ettikleri anlamına geliyor.

Krichevsky bu sürecin büyük ölçekteki ses dalgaları için de geçerli olduğunu söylüyor. Ve bu, çok yavaş da olsa, ağzınızdan çıkan her bir sesi de kapsıyor. Yeterince uzak bir mesafeden “merhaba” dediğinizde, sesiniz gökyüzüne yönelir.

Araştırmacılara göre bu etki şu anda var olan teknolojiyle ölçebilmek için çok küçük. Ancak ileride çok hassas ve kesin ölçüm teknikleriyle bu hassas ölçümü yapmak hiç de imkansız değil.

Araştırmacılar bu keşfin gerçek sonuçları olduğunu da yazdılar. Onlara göre, ses dalgalarının neredeyse ışık hızında hareket ettiği nötron yıldızlarının yoğun olan çekirdeklerinde, yer çekimine ters hareket eden bir ses dalgasının yıldızın tüm hareketleri üzerinde ciddi etkileri olmalıdır.