Aşermeye Bir de Böyle Bakın

Hamilelik sürecindeki beslenmeyle doğacak çocuğun kalp ve diğer fiziksel hastalıklara yakalanma riski arasındaki bağlantı günümüzde sıkça vurgulanmakta. Ancak yeni yapılan bir araştırma, hamile beslenmesinin bilinenlerin ötesinde beyin ve hormonel sistemi etkileyerek çocukta davranışsal problemlere de yol açabileceğini gösteriyor.

OHSU’deki araştırmacıların yaptığı bu yeni çalışmaya göre hamilelik sürecindeki sağlıksız beslenme çocukta depresyon ve anksiyete problemlerine sebep olabilmektedir.

Araştırmacılar, hamilelikteki beslenmenin doğacak çocuk üzerindeki etkilerini incelemek için insan dışı primatlar üzerinde deneyler yaptı. 65 Japon makak maymunu hamilelik süresince biri yüksek kaloriyle beslenen, diğeri düşük kaloriyle beslenen olmak üzere iki gruba ayrılarak incelendi. Doğan 135 yavru arasında hamilelikte yüksek kaloriyle beslenenlerin yavrularının daha fazla anksiyete benzeri davranış gösterdiğini gösterdi. Biliminsanları ayrıca, hamilelikteki beslenmenin çocuklar üzerinde beyin gelişiminde ciddi etkileri olan serotonin mekanizmasını da etkileyerek davranışsal sorunlara yol açabileceğini tespit etti.

Bu çalışma, gelecek nesillerin sadece fiziksel sağlığı değil, zihinsel sağlığı açısından da beslenme düzeninin ciddi önem taşıdığını gösteriyor. Bu nedenle özellikle hamilelikte beslenme açısından toplumun eğitilmesi ve sağlıklı yiyecek alternatiflerinin arttırılması önem taşımakta.

Kaynak: Neuroscience News, Temmuz 2017